• Jordan Retro 6
  • Jordan Retro 10
  • New Balance Shoes
  • Jordan Retro 6
  • Jordan Retro 10
  • New Balance Shoes
  • 2014 SB Dunk
  • 2014 SB Dunk
  • Search  
    Login Minimize
    Watch Movies by Genre, Thriller Movies. This section enables you to browse you favorite movies in Thriller and easily watch movies for fr.


    Registracija
    Zaboravili ste šifru ?


    Linkovi Minimize

    Registracija Minimize

    Registracija je besplatna koja uz propisane uvjete korištenja omogućava objavljivanje Vaših vijesti na portalu. Za primanje newsletter-a iz oblasti osiguranja u BiH dovoljno je poslati mail na adresu info@osiguranje.ba . 
    Podaci iz registracije će se isključivo koristiti za poboljšanje usluga portala.


    Prijedlozi i komentari Minimize
    Vaš email:
    Vaše ime:
    Predmet:
    Poruka:
    Pošalji  Otkaži

    Anketa Minimize
    Da li imate povjerenja u osiguravajuća društva?


    Submit Survey  View Results

    Anketa Minimize
    Da li će finansijska kriza uticati na osiguravajuća društva?



    Submit Survey  View Results

      You are here:  Home    
    Marketing ... Minimize

    Kompanija S-system d.o.o. Sarajevo dobila je ekskluzivno pravo za ustupanje reklamnog prostora na portalu osiguranje.ba koji je specijalizovan za problematiku u oblasti osiguranja i reosiguranja u Bosni i Hercegovini. Portal je u periodu od šest godina zabilježio više od 1.959.000 pročitanih članaka što govori o njegovoj posjećenosti i aktuelnosti. Više o navedenom možete saznati na linku Marketing.

    Print  

    Edib Bašić: Rast profita umjesto rasta premije Minimize
    Edib Bašić: Rast profita umjesto rasta premije

     Edib Bašić, novi direktor ASA osiguranja Sarajevo, široj bh. javnosti poznat je i kao prvi predsjednik Komisije za vrijednosne papire FBiH, odnosno kao čovjek koji je dao nemali doprinos razvoju tržišta kapitala u BiH uopće. 

    Nakon isteka mandata u Komisiji, Bašić je jedno vrijeme radio u revizorskoj kući Deloitte, a potom u još nekim bh. tvrtkama, da bi u sedmom mjesecu prošle godine bio imenovan za direktora ASA osiguranja, jednog od najmlađih bh. osiguravajućih društava. Edib Bašić, u razgovoru za Svijet osiguranja govori o realizaciji i poslovnim planovima ove, jedne od najmlađih osiguravajućih kuća u BiH, o položaju unutar matičnog holdinga, stanju na tržištu, nelojalnoj konkurenciji, prevarama u osiguranju, efikasnosti isplate šteta i ostalim temama vezanim uz tržište osiguranja.

    Gospodine Bašić, kako je poslovalo ASA osiguranje u prošloj godini?

    U principu, mi smo zadovoljni postignutim rezultatima, iako su nešto slabiji od planiranih. Međutim, uzimajući u obzir stanje na tržištu te promjenu Uprave društva koja je bila u sedmom mjesecu, što je u svakom društvu promjena koja utječe na poslovanje te ekonomsku situaciju generalno u BiH, mi smo na kraju ipak zadovoljni s ostvarenim. Ostvarili smo premiju od 9,8 milijuna KM, što je 3,6 posto više nego prethodne godine. Sa tom premijom imamo oko 3,41 posto tržišnog udjela, odnosno gotovo 42.000 izdanih polica osiguranja. Štete su iznosile oko 5,4 milijuna maraka, poslovni rashodi 4,6 milijuna KM, tako da je ostvarena bruto dobit od oko 8.000 KM. Znači, na samoj ivici profitabilnosti, ali još uvijek ipak pozitivan rezultat. Ono što je značajno istači je činjenica da su tehničke rezerve povećane 7,2 posto, što znači da su krajem prošle godine iznosile 6,2 milijuna maraka. Sve ovo je ostvareno sa znatno manjim brojem zaposlenih nego u prethodnoj godini, u kojoj smo imali oko 90, a prošle godine 78 zaposlenih. Znači, i produktivnost nam je povećana u odnosu na prethodnu godinu.

    Kakvi su planovi ASA osiguranja za 2012. godinu?

    Što se tiče planova društva za 2012. i naredne godine, naša orijentacija je refokusiranje s rasta premije na rast profita. Mi smo u prethodne četiri godine imali vrlo visoku stopu rasta. Jednim dijelom je to bilo i zbog toga što je društvo mlado, što je počelo s radom 2007. godine te je osnovica bila niska, ali taj rast je u početku išao do 80 posto, zatim 40 posto pa onda 11 posto, što je definitivno u našim uvjetima visok rast. To je za posljedicu imalo manju profitabilnost, tako da društvo u osnovi nije moglo u tom periodu samostalno pozitivno poslovati, nego je imalo na neki način „subvencije“ od osnivača. Stoga naša intencija za naredni period je ući u promjenu strukture premije te da idemo ka profitabilnijim osiguranjima umjesto ka bržem rastu. Dakle, da rast zadržimo do 5 posto, ali da pri tome fokus bude na kvalitetnijoj premiji i jeftinijim kanalima prodaje, te na upravljanju štetama i troškovima kako bi mogli ostvariti pozitivan rezultat i počeli našim osnivačima vraćati uloženo. Također, kroz dovršenje izgradnje informacijskog sistema, prelazak na Oracle bazu podataka i uvođenje automatizacije većine procesa - od izrade polica do obrade šteta - namjeravano povećati ukupnu efikasnost. I konačno, namjeravamo intenzivirati rad naših podružnica u Tuzli, Goraždu i Bihaću, koje su u proteklom periodu bile malo zanemarene.

    Zbog vašeg osnivača, koji je vodeći uvoznik i trgovac automobilima u BiH, logično je i da fokus vašeg rada bude na autoodgovornosti. No, imate li plan razvijati i ostale vrste osiguranja?

    Naravno. Kao što sam i rekao, jedan od osnovnih ciljeva u planovima nam je izmjena strukture portfelja. Nama sada auto odgovornost sudjeluje sa 59,6 posto u bruto premiji, što je više nego prosjek u FBiH. Jednim dijelom je to „posljedica“, kao što ste i rekli, poslovne filozofije našeg osnivača, obzirom da smo mi članica ASA Prevent grupacije koja je lider u BiH u uvozu i distribuciji automobila i izradi dijelova za motorna vozila, tako da je nama u prioritetu bilo osiguranje vozila, AO i kasko. Naravno, kasnije se spoznalo da, ako se želi rentabilno i profitabilno poslovati, mora se uspostaviti balans između AO i kaska s jedne strane te imovinskih osiguranja s druge strane, koja su profitabilnija. Tako da je naš cilj, kako u narednoj godini tako i u narednom srednjoročnom periodu, napraviti taj balans između AO i drugih vidova osiguranja. Naravno, da bi mogli napraviti tu diversifikaciju, prvo trebamo riješiti neke kadrovske i materijalne pretpostavke unutar kuće, odnosno ojačati prodajno za kvalitetno preuzimanje i procjenu rizika u imovinskom osiguranju, stvorimo uvjete za kvalitetnu i efikasnu obradu šteta, a isto tako i da se naprave kvalitetni ugovori sa reosigurateljem kako bi se izvršila
    disperzija našeg rizika.


    Kakva je pozicija ASA osiguranja unutar ASA Holdinga?


    ASA osiguranje ima svoje mjesto i poziciju unutar našeg matičnog holdinga. Naša djelatnost je komplementarna s drugim djelatnostima koje se obavljaju unutar holdinga. Mi smo dio financijske divizije, u kojoj se nalaze Moja banka, ASA A- Leasing, zatim društvo za upravljanje fondovima Prevent Invest i na kraju osiguravajuće društvo. Grupacija namjerava nastaviti, pored osnovne djelatnosti, razvijati i dalje ovu financijsku grupaciju, prvenstveno kao podršku djelatnosti holdinga, a naravno i da svaka od spomenutih članica bude samoodrživa, da bude jaka i profitabilna da može sama nastaviti svoje poslovanje.

    Znamo da ste nedavno došli na ovu funkciju, no jeste li se u tom periodu imali prilike upoznati s pokušajem prevara osiguranja? Je li bilo takvih slučajeva?

    Je, naravno. ASA osiguranje kao i većina osiguravajućih društava koja posluju na području BiH se gotovo svakodnevno susreće s raznim pokušajima prevara u cilju stjecanja materijalne koristi sudionika u prevari. Mi smo u našem sektoru šteta posebnu pažnju posvetili kvalitetnoj obradi šteta da bi, s jedne strane, našim klijentima osigurali dobru uslugu, a s druge strane da bismo se zaštitili od potencijalnih prevara. Sa zadovoljstvom možemo reći da smo uspjeli osujetiti i spriječiti priličan broj pokušaja prevara, o čemu svjedoče i pravomoćne sudske presude. Nažalost, nekad imamo situacija da sumnjamo na prevaru, ali ju je prilično teško dokazati zbog nedostatka foto dokumentacije ili zbog samog zapisnika koji nije obuhvatio sve potrebne činjenice ili skicu lica mjesta. Dokumentacija koju dobijemo nije dostatna da bi se prevara dokazala, iako imamo vrlo osnovanu sumnju da se radi o tome. Obzirom na opseg i broj pokušaja prevara, pri Udruženju osiguravajućih društava u FBiH je osnovana i Komisija za sprječavanje prevara, tako da je naš kolega iz šteta aktivno uključen u rad ove komisije. Tu se vrši razmjena iskustava, analize pojedinih slučajeva, uvezivanje informacija u jedan sistem kako bi se preduhitrile i spriječile prevare osiguranja. Tu je naravno i poboljšanje suradnje s tužilaštvom, s policijskim službenicima, institucijama za vještačenje, odnosno sa svim faktorima koji mogu doprinijeti efikasnijem sprječavanju prevara u osiguranju. Naša je procjena da smo u protekle tri godine imali oko 40 pokušaja prevara, koje smo na sudu i dobili.

    Možete li nam reći koji su to najčešći slučajevi prevara? Na koje sve načine osiguranici pokušavaju prevariti društva?


    U osnovu imamo dvije vrste prevara u osiguranju. Prva je fingiranje kompletnog slučaja, a druga preuveličavanje štete. Fingiranje kompletnog slučaja je kada se sudinici u nezgodi unaprijed dogovore da insceniraju nezgodu, odnosno štetu, pri čemu je dakle unaprijed utvrđena i lokacija i posljedice iste. U ovu grupu se može uvrstiti i prijava štete po kasko osiguranju za vozilo koje je bilo oštećeno prilikom zaključenja kasko ugovora o osiguranju.
    Druga vrsta je preuveličavanje štete gdje oštećenik nakon stvarno nastale štete želi istu uvećati gdje dolazi do premontiranja pojedinih dijelova na vozilu ili imovini. Imali smo više slučajeva da ljudi skidaju dijelove s oštećenih vozila, prebace takav dio na „zdravo“ vozilo, slikaju ga i pošalju to kao zahtjev. Međutim, u analizi slučaja naši ljudi su uspjeli vidjeti i dokazati da se radi o fingiranju štete.

    Koji su po Vašem mišljenju glavni problemi na tržištu osiguranja u BiH?

    Ključno je mnogo stvari u tom segmentu, ali krenemo od ambijenta. Dakle, u ovoj situaciji u kakvoj se nalazi BiH, taj makroekonomski ambijent u kojem je i privreda i stanovništvo u jednoj vrlo teškoj situaciji, logično je da će se to odraziti i na položaj osiguravajućih društava. U situaciji kada stanovništvo ide samo na obavezna osiguranja, kada kompanije isto tako idu na minimalna osiguranja, a i taj se minimum pokušava svesti na najnižu moguću cijenu, onda se osiguranje promatra kao trošak, a ne kao prevencija, kao zaštita. U takvim situacijama svi pokušavaju smanjiti vlastiti trošak, ne računajući uopće na posljedice. Onda, sve to skupa implicira i nelojalnu konkurenciju koja vlada na tržištu među samim društvima. Ovo naše tržište je realno premalo za ovoliki broj društava. Mi danas praktično imamo 18 društava na tržištu FBiH, računajući društva iz Federacije i društva iz RS, a to je objektivno prevelik broj društava za ovako mali teritorij koji, osim toga, ima slabu privredu i slabu platežnu moć stanovništva. Taj veliki broj društava uzrokuje da se svako bori i snalazi za svoj dio kolača, pri čemu se neka društva ne libe ni nelojalne konkurencije. Sada su, npr. najizraženiji takvi slučajevi kod auto odgovornosti, dakle kod jedinog obveznog vida osiguranja koji se plaća unaprijed i koji je najlikvidniji, što je za osiguravajuća društva, upravo zbog likvidnosti, najinteresantnije. Svi sada pokušavaju „tu maksimalno naći“, pa se daju povrati na tehničke preglede, nekakvi bonovi za gorivo, povrat novca, uplate na rate, iako je to zabranjeno zakonom, i slično... Dakle, imamo raznih načina i oblika nelojalne konkurencije. Osim toga, još nije zaživio sistem bonusa i malusa, unatoč tome da već godinu dana postoji jedinstvena knjiga štetnika pri Udruženju, no sve to skupa još se uvijek ne koristi u praksi. Sistem bonusa i malusa bi znatno doprinio zaštiti osiguravajućih društava. Sada imamo slučajeve da ljudi imaju štetu u jednom osiguravajućem društvu i umjesto da tu štetu osjeti i na cijeni on samo pređe u drugo osiguravajuće društvo, gdje dobije automatski popust od 50 posto, baš kao da je najuredniji i najsavjesniji vozač, što je naravno nelogično. Dalje, kod imovinskih osiguranja, naročito u slučajevima kada se ide na tendere, dolazi do „ogoljavanja cijena“ da se po svaku cijenu dobije posao, ne računajući pri tome uopće kako će se sutra isplatiti šteta i kakve će biti uopće posljedice prihvaćanja takvog rizika. Naravno da to onda dovodi do pogoršanja imidža osiguravajućih društava. Npr., kada se sklapa ugovor sve i svašta se obećava osiguraniku, a onda kada dođe do problema, do isplate štete, onda se povlače argumenti tipa „ovo nije ovako, ovo nije onako...“. U takvim se slučajevima, naravno, ljudi razočaraju jer se gubi smisao osiguranja kao zaštite od rizika. I konačno, Agencija za nadzor pokušava uvesti red na tržištu, no još uvijek nema iskrene volje kod svih društava u maksimalnoj primjeni propisa.

    I za kraj recite nam kakav je postotak isplate šteta i koeficijent ažurnosti ASA osiguranja?

    Za 2011. godinu saponosom mogu reći da je ASA osiguranje u samom vrhu po efikasnosti isplate šteta. Učešće u ukupnim riješenim štetama u 2011. je 79,5 posto, što znači da smo u samom vrhu u FBiH. To su, dakle, službeni podaci Agencije za nadzor osiguranja, i mi smo stvarno u proteklih nekoliko godina radili na efikasnosti kroz unaprjeđenje internih procedura unutar kuće, kroz brže rješavanje šteta, kroz kvalitetnije rješavanje, tako da je na kraju, evo, rezultat svega toga i ova činjenica. Recimo, prethodne godine smo imali postotak isplate šteta 69,8 posto, a ove 79,5 posto. Dakle, vrlo, vrlo značajan napredak i to je ono što je naša intencija da bude imidž ASA osiguranja, dakle ono po čemu želimo da se naša kuća razlikuje od konkurencije, a to je - brzo, kvalitetno i efikasno rješavanje šteta.


    Članak je preuzet iz tiskanog izdanja Svijeta osiguranja

    Izvor: svijetosiguranja.hr|Eldar Dizdarević


    Posted on Thursday, April 05, 2012 (Archive on Thursday, May 17, 2012)
    Posted by Redakcija  Contributed by
    Return    

    Rating:
    Comments:
    Save

    Current Rating: 5.00
    Rating: 5

    Vrijeme Minimize

    Lucida d.o.o. Sarajevo
    VGT osiguranje d.d. Visoko

    Euroherc osiguranje d.d. Sarajevo
    VGT osiguranje d.d. Visoko
    Auctor BH d.o.o. Mostar

    Auctor BH d.o.o.

    Home:Zakonodavstvo:Institucije:Osiguravatelji:Statistika:Marketing:Ostalo
    Copyright 2007 by osiguranje.ba Terms Of Use Privacy Statement
  • 2014 Air Jordan shoes
  • Jordan 10 Shoes
  • 2014 SB Dunk
  • 2014 Air Jordan shoes
  • Jordan 10 Shoes
  • 2014 SB Dunk