Search  
  You are here:  Home    
Pomilovali Atkinsa
Pomilovali Atkinsa
Pomilovali Atkinsa
 
 
Kontroverzna dijeta doktora Atiknsa, poznatog kao čovjeka koji je propagirao životni stil koji ga je koštao života, nakon dvogodišnje studije ipak je proglašena – zdravom! A i najučinkovitijom.
 

Zagovaratelji prehrane s visokim udjelom proteina i osiromašene ugljikohidratima, poznate i kao Atkinsova (mesna) dijeta, konačno mogu u miru nastaviti s lifestyleom kardiologa dr.Roberta Atkinsa oko kojeg su se dizale brojne kontroverze.

Naime, jedna od najpopularnijih svjetskih dijeta proglašena je nakon dvogodišnje studije jednako sigurnom kao i konvencionalna niskokalorična dijeta. Jednako dobro je prošla i tzv. mediteranska dijeta, odnosno ona temeljena na šarenoj paleti povrća i voća, te konzumaciji ribe i bijelog mesa.

Dapače, istraživanje je pokazalo da su testni subjekti gubili više na težini na dijeti s niskim udjelom ugljikohidrata nego li oni na običnoj dijeti koja 'zbraja' kalorije. Ispitana su 322 pretila dobrovoljca, a ispitivanje su vršili znanstveni timovi iz Izraela, Amerike i Njemačke.

"Istraživanje je pokazalo da ne postoji univerzalna dijeta. Vjerujemo da smo studijom otvorili vrata za medicinsko prihvaćanje mediteranske i dijete s niskim udjelom ugljikohidrata kao sigurne i učinkovite alternative za pacijente, temeljem njihovih osobnih preferencija kao i ciljeva intervencije", rekao je voditelj istraživanja dr.Iris Shai, s odjela za epidemiologiju na Sveučilištu Ben-Guiron u Negevu, Izrael.

Ispitanici koji su se hranili po niskokaloričnom principu tijekom dvije godine izgubili su u prosjeku do 3 kilograma, 'mediteranci' do 4,5 kg, a atkinsovci i do 4,6 kg. Većina je kilograme izgubila u prvih šest mjeseci dijete. No, rezultate treba uzeti s rezervom, jer 85% ispitanika čine muškarci, upozoravaju znanstvenici.

Dijeta s niskim udjelom ugljikohidrata pokazala se najboljom u snižavanju razina lošeg kolesterola, dok su sve dijete imale jednako blagotvorne učinke na jetru i upalne procese u organizmu.

U srži Atkinsove dijete su proteini, odnosno masnoće, a cilja se na eliminaciju šećera, kruha, riže i tjestenine (do 20 g dnevno), kako bi se organizam doveo u stanje ketoze i počeo trošiti uskladištene masnoće. Iako je imala jako dobar odaziv, posebno među muškarcima, dijeta je pala u drugi plan nakon upozorenja medicinske zajednice zbog mogućeg povećanja 'lošeg' kolesterola u krvi, odnosno rizika od obolijevanja od kardiovaskularnih bolesti te bubrežnih smetnji.

Sam Atkins je na neki način opovrgnuo svoje propovijedanje kada je otkriveno da je doživio srčani udar (i u konačnici spletom nesretnih okolnosti umro) iako je 40 godina živio na svojoj dijeti.

 
Net.hr

Posted on Saturday, August 02, 2008 (Archive on Sunday, August 17, 2008)
Posted by Redakcija  Contributed by
Return    

Rating:
Comments:
Save

Current Rating:

Home:Zakonodavstvo:Institucije:Osiguravatelji:Statistika:Marketing:Ostalo
Copyright 2007 by osiguranje.ba Terms Of Use Privacy Statement